Friday, November 19, 2010

kecakdusan..

ade orang kate saye cakdus..
menurut kamus ganuvian edisi terhad, 'cakdus ' bermaksud lalai,cpt lupe,careless,clumsy dan sebagainye yang same waktu dgnnye..

lalu saye muhasabah diri..

btol ke?

menurut amy, seorang kawan aku..dia telah menyatakan 2 bukti bahwa aku adalah manusia spesis cakdus..

bukti yang pertama..aku hampir2 tertinggal laptop kesayangan hamba dkat terminal putra..kalo tertinggal aku sanggup brenti n patah balik ambik..biala kalo terpakse bli tiket lain sekalipun..
naseb baik la ade amy  n kak ain yang ternampak..kalo tak aku rase aku akan meroyan mcm orang mati laki..oh tak dapat aku bayangkan!

bukti yang kedua ialah aku telah menghilangkan barang kwan aku yang sangat berharga..diulang sangat berharga..sekali lagi..berharga..bukan spender scarlet seperti yang korang sedang fikirkan..tetapi mende yang beratus ringgit..terpaksa la aku ganti..huh..brat pale otak aku..ni mmg cakdus tahap klimaks aku rase..xpon tahap infinity..hmm..ni ujian ye..harap saye sabar...sabar spruh drpd iman.Iman adalh mutiara,di dalam hati manusia..yang meyakini ALLAH, maha Esa maha Kuasa..tanpamu iman bagaimanalah..yang len korang sila sambung sendiri..

pesanan penaja aku..jgnla jadi cakdus macam aku..sangat menyusahkan diri sendiri dan masyarakat setempat..oleh itu.sentiasa la berdoa kepada ALLAH..elakkan dari lalai dan alpa..harap maklum..

No comments: