Tuesday, January 11, 2011

top seven : anime yang aku suke.

1.OURAN HIGH SCHOOL HOST CLUB
anime 1st yang aku tgk.sangat klaka n watak die sume best..yang paling digemari ialah honey senpai yang suke makan mende sweet sampai sakit gigi..kisah budak sekolah yang wat host club dan mempunyai ahli yang sangat hensem..aku sangat minat die punye ost..salin kat ketas pastu hafal..sampai skang aku ingat lirik die..hehe

2.BLEACH
anime yang sampai skang tak habes2..aku suke sangat anime ni sbb die pasal mamat ichigo ni yang akan fight habes habesan for friends and his family sake..watak2 dalam ni pon sangat bes..aku sangat suke time ichigo ngan rukia..dorg pnye friendship ond sangat kuat..tp inoue tu aku ta suke sangat..sbb dada die besar..haha..tp mostly budak laki mmg suke inoue ni..hahahahaha..lelaki memang..dan watak yang sangat cute ni ialah KON..sangat nakal n tak brape nak cerdik..skarang aku da lame tak donload bleach..camne la skang ek? disebabkan aku ske bleach aku ade bli jam bleach n dapat calender bleach mase g kat sungei wang secara free sebab aku tenung mende tu sampai nak tembus..then orang kdai tu bagi je kat aku sebab takut kedai die tembus sebab aku..hahaha


3. FULLMETAL PANIC FUMOFFU
cte sorang budak yang sangat obses dengan army..sbb dari kecik kene train macam tu.so segalenye die akan wat macam die tu askar..1st day skolah die da start bom skola die sbb die ingat terrorist masok sekolah die padahal ade orang bagi surat cinta dalam locker beliau..disebabkan budak ni sangat serius, so mende die buat sume jadi kelaka..

4.S-A; SPECIAL A CLASS
budak kelas special yang pandai n terror dalam semua aspek..dapat kelas yang special, baju skolah yang special..bak kate sume dorg dapat special...cite ni pasal rivalry Kei ngan Hikari. Hikari ni sangat tak puas hati dengan Kei yang asyik dapat no satu dalam sume mende and Hikari selalu dapat no 2..so die slalu ajak Kei ni btanding mende pelik2 dan klaka tp at the end die kalah jugak..pastu lame2 Hikari ni suke kat Kei tanpa die sedari..bagi aku cite ni best bile Hikari ni sungguh2 nak kalahkan Kei tapi tak dapat2..sampai ke sudah die tak dapat kalahkan Kei..kesian..
jdjajaj

5. VAMPIRE KNIGHT
pasal vampire la kan..name pon vampire..hehe..orang jepun sebut "vanpaio naito"..name watak yang aku ingat ialah Yuki, Kaname, Zero sebab da 2 thn lepas aku tgk..pastu sambungan die VAMPIRE KNIGHT GUILTY..cte ni jalan crite die unpredictable..tu yang bes tu..yang aku ingat vampire ni sekolah time malam sebab die takleh kuar time siang..nanti cair..haha..pastu dorang makan pil yang ade darah dalam pil tu..haha..sian kat dorang..mkn pil je..gi la gigit ayam ke ape ke..haha..jangan gigit aku sudah..

 
6.RAMEN FIGHTER MIKI
pasal budak pempuan yang jual ramen tp ganas nak mampos..orang yang die takot ialah mak die sbb mak die lagi ganas dr sie..haha..bleh kate setiap episod aku gelak..pastu budak laki baju hijau tu slalu cabar die but at the end mmg die kene blasah trok ngan Miki..padan muke..mmg klakar habes la cte ni..ade satu post yang aku dapat ilham daripada cte ni..nak tau bace kat sini

7.KUROSHITSUJI
cte pasal butler..tp butler from hell..aku pnah cte sket kat sini pasal OST die..cte ni siyes sket..tp ade gak la part klaka..yang penting Sebastian ensem dan ade charisma..charisma you know!!

banyak g anime yang aku tgk cthnye K-ON,Naruto, Cooking Master BOy, dan bla2 dan sebagainye,etc..tp xleh lawan la Otaku2 kat luar sane yg gile anime..haha..
selain dapat berhibur..kte bleh blaja bhs jepun..tp bukan nihongo yang proper la..tp at least kte tau la sket2..kte bleh tgk gk watak yang cute dan ensem..

4 comments:

Unknown said...

aiseh..ade slh info la sis..hampir bakpe ak xdop anime hok psl budak obses army tu?

achik_aina89 said...

aku amek cite ni nge pehan..klako gle..

aien said...

nok gop citer nieh buleh dop?? hehehe

achik_aina89 said...

bleh je..hehe