Saturday, January 21, 2012

pilihan yang tepat

dalam perjalanan balik terengganu, aku demam tahap bizita..
nk cakap pon xlarat..
aku pon menung sambil tgk kat tingkap

teringat kes isi borang posting..aku pilih "terengganu"
dalam hati ade gak menyesal sket..sbb da lame aku duk terengganu
nak jugak merasa duk kat tempat lain..

tp tringatkan mak ayah,aku pilih la jugak..demi diorang aku sanggupkan jela..

tapi sesalan aku terhenti..sampai je kat umah, aku tgk ayah aku tgh belah kelapa muda (even kul 9.30 malam)
untuk aku..nak suruh demam kebah..

terkesima
speechless
terharu pon ade..

dan terdetik dalam hati..aku tak menyesal dah
betol la tu keputusan aku..
aku nak duduk sini jaga mak ayah
biarla orang kate hidup x berkembang ke
di takuk yang lama ke
katak bawah tempurung ke
ulat dalam tanah ke
aku tak kesah dah..

pilihan aku dah tepat..
mintak2 allah makbulkan doa aku nak jaga mak ayah..
AMEEN..

4 comments:

raihan ang said...

takpe achik.. ade hikmah tu Tuhan tolong mg wt keputusan pilih ganu.. :)

Ku said...

Allah mesti tolong niat baik ko. nak tolong mak bapak kan? apa yang lagi hebat lepas redha mak bapak? redha Allah.

Ku said...

sori, ayat terbalik. apa lagi yang hebat lepas redha mak bpk

cik @iEn said...

rilex achik.. ak pun mintak ganu.. kalau ikut mmg nk duk luar dulu.. tp itu la.. kalau duk fikir diri sndiri je.. mak ayah x restu sgt.. tkot byk msalah timbul nanti.. kita xtahu sampai bila kita mampu nk jaga parents kta.. selagi mrka ada.. selagi kita mampu.. cuba berbakti utk mereka dulu.. kalau xdpt trgnu pn.. fikir positif je la.. Allah tu kan Maha Adil...

eh.. pjg plop komen.. maap.. hee